مجوز قبولی اتکایی شرکت بیمه پارسیان توسط بیمه مرکزی

مجوز قبولی اتکایی شرکت بیمه پارسیان دوباره توسط بیمه مرکزی تایید شد.

روابط عمومی شرکت بیمه پارسیان گزارش داد که مجوز قبولی اتکایی شرکت بیمه پارسیان دوباره توسط بیمه مرکزی تایید شد:

بنا بر این گزارش با ارسال تاییدیه مدیرکل و رییس اداره پذیرش موسسات بیمه ای بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه پارسیان مجدداً مجوز اتکایی قبولی از داخل را دریافت کرد. بر اساس این تاییدیه که به استناد ضوابط اجرایی ماده ۲۰ آیین نامه ۵/۴۰ مصوب شورای عالی بیمه و همچنین حسب بررسی های بعمل آمده صادر شده است؛ بیمه پارسیان از این پس دوباره مجوز قبولی اتکایی از داخل دارد و می تواند بازهم فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترش دهد. بیمه پارسیان که اخیرا تاییدیه سطح یک توانگری مالی خود را با افزایش نسبت توانگری خود به عدد ۱۲۰ مجدداً دریافت نمود امروز هم مجوز قبولی اتکایی از بیمه مرکزی گرفت تا همچنان بعنوان یکی از توانمندترین شرکت‌های بیمه خصوصی کشور خدمات برتر خود را مطرح نماید.

بیمه اتکایی چیست؟

شرکت بیمه اتکایی یا بیمه‌ مجدد، شرکتی است که شرکت‌های‌ بیمهٔ دیگر را که خود از ضررهای احتمالی مصون نیستند، بیمه می‌کند. طبق قوانین اکثر کشورها، شرکت‌های “بیمه مستقیم” مجبور به عقد قراردادهای بیمه اتکایی هستند تا منافع مشتریان محفوظ بمانند. امروز با تایید دوباره مجوز قبولی اتکایی شرکت بیمه پارسیان توسط بیمه مرکزی بیمه پارسیان همچنان می تواند دوباره از سایر شرکتهای بیمه اتکایی قبول کند.

تایید دوباره مجوز قبولی اتکایی شرکت بیمه پارسیان توسط بیمه مرکزی
تایید دوباره پوشش اتکایی شرکت بیمه پارسیان توسط بیمه مرکزی

دنیا دنیا آرامش، بیمه پارسیان

افراد و موسسات جان و مال خود را در برابر خسارت‌های احتمالی نزد شرکت‌های بیمه مستقیم، بیمه می‌کنند.

این شرکت‌ها که افراد و اموال بسیاری را در سطح گسترده‌ای بیمه می‌نمایند به نوبه خود در مقابل خطرات سنگین یا انبوه تعهداتی قرار می‌گیرند که جبران خسارت‌های احتمالی آن‌ها خارج از توان مالی این شرکت‌هاست یا اساساً نگهداری این تعهدات فاقد توجیه فنی و اقتصادی است. بدین لحاظ شرکت‌های بیمه مستقیم نیز معمولاً بخشی از تعهدات بیمه‌ای مازاد بر ظرفیت مالی و فنی خود را مجدداً نزد شرکت یا شرکت‌های بیمه دیگر بیمه می‌نمایند. به زبان ساده این بیمه مجدد را که ابزاری برای توزیع ریسک در سطح شبکه‌های ملی و جهانی بیمه‌ای است بیمه اتکایی می‌نامند. به عبارت دیگر شرکت‌های بیمه اتکایی در مقابل دریافت قسمتی از حق بیمه‌های شرکت‌های بیمه مستقیم متعهد می‌شوند بخشی از خسارتهای احتمالی مربوط به بیمه نامه یا بیمه نامه‌های صادره توسط شرکت بیمه طرف قرارداد را جبران نمایند.

مجوز قبولی اتکایی شرکت بیمه پارسیان در تاریخ ۸ آبان ۱۳۹۸ دوباره توسط بیمه مرکزی تایید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *