بیمه انرژی – بیمه های نفت، گاز و پتروشیمی

حفظ و صیانت از سرمایه های عظیم انرژی و صنعت نفت ، گاز و پتروشیمی ، در هر دو حوزه پروژه های در حال اجرا و واحدهای در حال بهره برداری، که همواره به دلیل ویژگی حادثه پذیری بالا در معرض خطرات فرآیندی و حوادث طبیعی می باشند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

توجه خاص به امر مدیریت ریسک و بیمه (خصوصا بیمه انرژی) به عنوان موثرترین راهکار مدیریت‌ریسک را به دنبال دارد.

با توجه به گستردگی فعالیت های صنعت نفت و گاز، از صنایع بزرگ و حساس بالادستی تا آخرین زنجیره صنایع پایین دستی، و همچنین تنوع نیازهای بیمه ای در این حوزه، شرکت بیمه پارسیان بر اساس استانداردهای بین المللی و الزامات قانونی و قراردادی رایج، محصولات بیمه ای متعددی را جهت رفع نیازهای این صنعت طراحی و ارائه می نماید. بیمه نامه‌های‌ نفت، گاز و پتروشیمی طیف‌ گسترده‌ای از پروژه‌های درحال‌ انجام تا واحدهای در حال‌ بهره‌برداری را در دو گروه‌ عمده بیمه‌های ساحلی و فراساحلی‌ شامل می‌شوند.

شرکت بیمه پارسیان

ضمن برخورداری از تیم فنی و تخصصی در این حوزه و ظرفیت بالای نگهداری و مدیریت ریسک به صورت مستقیم، به عنوان یکی از اعضای فعال کنسرسیوم بیمه های انرژی نیز سهم عمده ای در پوشش ریسک های بزرگ صنعت انرژی کشور دارد.

برخی از شرکت‌های معظم صنعت نفت و گاز کشور که شرکت بیمه پارسیان افتخار ارائه خدمات بیمه ای به آنها دارد عبارتند از:

بیمه انرژی نفت و گاز و پتروشیمی - بیمه پارسیان

بیمه نامه های ساحلی

بیمه نامه های بخش خشکی یا ساحلی (Onshore) برای فعالیت های واقع در خشکی صادر می شود و عملیات مربوط به اکتشاف و اسـتخراج نفت و گاز (شامل چاه ها، تاسیسات، عملیات و دستگاه های حفاری)، پالایشگاه های نفت و گاز، توسعه پالایشگاه های نفت و گاز، تاسیسات پتروشیمی در حال بهره برداری، ساخت و نصب تاسیسات نفت، گاز و پتروشیمی، کارخانه های تولید روغن موتور، مخازن نفت و خطوط لوله در حال بهره برداری را در بر می گیرند.

عناوین برخی از بیمه‌نامه های ویژه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در حوزه ساحلی عبارتند از:

• «بیمه‌نامه تمام‌خطر اموال و دارایی‌ها» ویژه پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و کلیه‌صنایع فرآیندی درحال بهره‌برداری.
• «بیمه‌نامه تمام‌خطر پروژه‌های خشکی (EAR)» ویژه پروژه‌های احداث، ساخت و نصب پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها، صنایع‌فرآیندی، خطوط لوله و سایر واحدهای نفت و گاز در فاز خشکی.
• «بیمه نامه کنترل چاه (OEE)» ویژه پروژه‌های حفاری و چاه‌های نفت و گاز در مرحله حفاری یا تولید.
• «بیمه نامه تجهیزات و ماشین‌آلات در صنعت نفت و گاز» ویژه دکل‌های حفاری خشکی، تجهیزات خدمات حفاری و کلیه ماشین آلات پیمانکاری مرتبط.
• «بیمه نامه های مسئولیت جامع» شامل کلیه مسئولیت‌های قانونی و قراردادی در قابل اشخاص ثالث و خسارات ناشی از آلودگی.

بیمه نامه های فراساحلی

بیمه نامه های فراساحلی (Offshore) برای فعالیت های دریایی صادر می شود.

(شامل چاه ها، تاسیسات، عملیات و دستگاه‌های حفاری دریایی)، ساخت سکوهای حفاری دریایی، بارگذاری جکت ها، Deck ها و … بر روی Barge و حمل و استقرار آن ها در محل نصب در دریا جهت ساخت سکوهای حفاری دریایی، بازسازی سکوهای حفاری دریایی، سکوهای حفاری دریایی در حال بهره برداری، لوله گذاری در دریا و خطوط لوله در حال بهره برداری در دریا و سایر موارد مرتبط با عملیات اکتشاف و استخراج نفت و گاز در دریا در این دسته قرار می گیرد.

عناوین برخی از بیمه‌نامه های ویژه صنعت نفت، گاز در حوزه فراساحل عبارتند از:

• «بیمه نامه‌سکوها، خطوط لوله و واحدهای بهره‌برداری دریایی» ویژه سکوهای تولید نفت و گاز، تاسیسات ذخیره‌سازی و پالایشی شناور و خطوط لوله در حال بهره‌برداری.
• «بیمه نامه تمام خطر پروژه های دریایی (WELCAR)» ویژه پروژه‌های احداث، ساخت و نصب سکوها، خطوط لوله و کلیه‌سازه‌های‌دریایی.
• «بیمه نامه کنترل چاه (OEE)» ویژه پروژه‌های حفاری و چاه‌های نفت و گاز در مرحله‌حفاری یا تولید.
• «بیمه نامه دکل های حفاری دریایی» ویژه دکل‌های‌حفاری‌دریایی، Jack-up ها و تجهیزات مربوطه.
• «بیمه نامه‌های مسئولیت جامع» شامل کلیه مسئولیت‌های قانونی و قراردادی در قابل اشخاص ثالث و خسارات ناشی از آلودگی.

 

دنیا دنیا آرامش

 بیمه پارسیان

نمایندگی ظهیری

تماس : ۰۹۳۵۲۱۲۲۲۱۰

بیمه های انرژی - نفت، گاز و پتروشیمی

پوشش حداکثری با بیمه پارسیان